Diary Untuk Abah :)

Wednesday, January 14, 2015

Assalamualaikum

Aku masih ingat peristiwa malam itu.. 9 hb malam 11.oo malam.. di airport penang aku sebagai staf penang delight , entah kenapa hari itu aku menjadi begitu resah. bagai ada sesuatu yang bakal berlaku. naluri hati aku begitu kuat meronta. namun aku cuba kuatkan.. untuk terus bekerja.. lagi beberapa jam lagi untuk aku pulang.. baru cukup 10 hari pada hari itu aku mula bekerja dan diterima di situ. syukur alhamdulillah aku bersyukur..

abah pernah cakap... dekat mak " Nah , nanti kita p melawat pina kerja kat sana k" panggiilan manja aku dkeat rumah :)

namun kata kata itu hanya menjadi angan angan tanpa kenyataan lagi.. aku tengok jam di tangan. dah hampir waktu balik. entah kenapa selama aku bekerja di situ walaupun septautnya aku sebagai pekerja baru aku perlu dapatkan nombor fon staf yang lain.. tiba tiba sahaja aku dpaatkan resit ksoong dalam bakul sampah di kaunter cashier aku.. dan terus bawa sebatang pen ke arah kawan baru aku di belakang.. aku terus segera mencatat nnombor fon kedua staf yang sedang bekerja satu shift dengan aku.

bagaikan ada sesuatu yang menyuruh aku agar segera .. mengambil nombor fon jika berlaku sesuatu..

dah cukup waktu.. aku terus tersneyum 10 malam.. waktu kerja sudah tamat... selalu aku naik moto je ke tempat kerja. ,memandangkan aku perempuan.. ke airport 14 km. better aku naik bas rapid sahaja.namun kerisauan mak aku ada hikmah.. selepas apa yang berlaku pada abah.. aku dah stop.. mak pon dah tak risau..

terus aku ke centre perfume untuk punch card.. dengan orang yang sedang berpusu pusu naik flight... aku terus gapai beg dan punch card.. terus ucap byye kepada semua. lalu aku terus ke station bas.. selepas buat spotcheck bag pada manager.. rupanya itu hari pertama aku bekerja shifht malam...

bergegas aku sebaik nampak bas... naik terus .. sebaik melihat nombor laluan milik laluan yg speatutnya aku naik..

ya ? 2rm ya ? terus aku bayar dan naik terus ke kerusi belakang.. dnegan lagaknya aku duduk.. bedal habis kerusi penat sangat... nasib orang tak nampak.. dalam fikiran aku..

"kalau jadi apa-apa... oklah aku tidur lewat pon takpa"

hati aku cakap sebegitu entah kenapa... aku sendiri pon tak perasaan di sbealik makna tu...

sampai sahaja di station bus rapid.. aku turun naik moto yang aku parking petang tadi sebelum naik bas ke tempat kerja..  aku terus naik moto 10.50 malam... terus ke rumah dnegan lajunya aku bawa... sampai sahaja di laluan rumah..

ambulan ???? aku tengok katil dari pintu rumah.. aku berhentikan moto depan ambulan yang tutup jalan untuk aku terus ke depan rumah...

adakah adik ? sebab adik dah demam seminggu ? adakah nenek ? siapa tu ?? abah ?? tangan terkulai ?? tak boleh cakap dah ???

semalam baru je kita tengok wwe sama sama... aku nak abah yang dulu !!!!! bersambung :)

Awak dah komen ? Ok NIL balas

0 Cute visitor

Komen Lah awak , kENYIT mata ^_^

Find us on Facebook

Popular Posts

LIKE NH FANPAGE