Bila saat kematian Tiba ? Amalan yang dibawa diiringi Dosa Yang Mengalir

Wednesday, March 18, 2015

Assalamualaikum :) Bismillahhirrahmanirrahim wahai sahabat Nil tersayang

Terbayang , sedang kita sedang menaip suatu suara halus datangg memanggil kita untuk berpisah dengan dunia dengan semua dengan kawan-kawan dengan blog dan alam maya yang tiada faedah jika kita tinggalkan tanpa pengisian yang baik. Hanya amalan yang dibawa. Bagaimana gambar gambar kita ? siapa yang nak tolong padam.. Wahai emak wahai abang wahai kakak !! tOLONGGG!!

 doa mohon syurga dan berlindung dari neraka

ADuhh sakit !! Bila kita dimandikan bukan air sejuk yang biasa dimandikan. Tetapi dicurah air panas hanya kita yang rasa Jika kita banyak dosa.. Tolonggggg!! Tolonggg !!! Bila dikafankan... Dibawa pergi.. Merayuuu pada mereka tolong hentikan... Saat kita dimasukkan ke dalam rumah baru.. Aku dimana Suara suara yang membaca ... Mereka hanya jiruskan air .. Di atas, 7 langkah mereka pergi .. Mak gelapp!! Aku dimana ?? Pernah kah terfikir.. Tolong mak padamkan facebook ! tolong padamkan gambar ! Mak tolonggg padamkannn!! Mak sakitttt !! Mak kita hanya menangis .. Ramai menangis.. Tolong jangan menangis !! Aku terseksa disini.. Terimalah hakikat... ! Tolonggggg hentikan tangisannnn!!


Makkkkkk !! Dah ready kah kita wahai semua ?? Dah bagi password dah ubah gambar Kita ? InsyaALLAH masih sempat sebab kita nak tidur .. nak kembali ke alam mati sementera. Andainya esok Bukan lagi hari kita....?? Dunia tidak kekal abadi. Hanya menguji cekalnya hati. Sebagai khalifah yang sejati. Tak guna tak gunaa... Solat tak cukup...... sedangkan solat fardu tak cukup sebaik sahaja baligh... Bagaimana apatah lagi sunat ?? Aurat lagi.. MENGIKUT nafsu semata biarkan syaitan beraja di hati dan jiwa mengejar dunia penuh debu dosa. Teguhkan iman dalam diri moga dikau akan merasai. Bersama Indahnya nikmat illahi, yakin kau dirahmati,

Harus kau percaya dengan pasti. dunia tidak kekal abadi. Pergi tak kembali.... Kita sempat Jum padamkan segala yangg buat kita menerima dosa tanpa sengaja. setiap insan pasti merasa saat perpisahan terakhir dunia yang fana akan ditinggal hanya amalan yang dibawa terdengar sayu surah dibaca sayunya alunan suara. cemas di dada lemah tak bermaya terbuka hijab di depan mata selamta tinggal pada semua berpisah kita selamanya. kita tak sama nasib di sana baikkah atau sebaliknya. amalan dan takwa jadi belakaln sejahtera bahagia pula disana.


sekjur badan bersellimut putih rebah bersemadi tersendiri mengharap kasih anak dan isteri apa mungkin pahala dikirim. terbaring sempit seluas pusara soal bicara terus bermula sesalkan dan insaf tak guna lagi hancurlah jasad di mamah bumi. yang tinggal hanya kenangan. diiring doa dan airmata yang pergi tak kembali lagi..


MasyaALLAH . sempatkah aku.. Wasiat di dalam diari. Tinggal password facebook blog twitter . untuk dipadam nanti gambar-gambar . Hanya tinggalkan di blog hanya tutorial solat dan motivasi. Amin :) semoga aku dapat berubah.. Rezeki datang insyaALLAH .. :) berubah dari A to z .. 

bUKAN TErus berpurdah . Cuma.. Cukupkan fardhu . Istiqamah biar sebati selama sebulan. Cuba kalau perempuan kita ni kan datang haid. Haid pon boleh baca buku buku islamik agar lebih merendah diri dan nafsu boleh dikawal.  Lepas tu boleh sambil sambil puasa ganti puasa atau buat sunat. Makan kurma. Lepas solat cuba baca al quran.. habiskan setahun ke.. dah ok.. cuba hafal sikit sikit.. Baca hadis.. dengar lagu sumayyah dan macam-macam .. zikir.. dengar ceramah,. cuba tutup aurat sepenuhnya pula... kalau terlalu cantik pakailah purdah . Supaya tak menggoda orang lain .. Nanti kita berdosa. InsyaALLAH nil pon masih nak cuba..

ilmu dari alquran
Tak kisahkah berkongsi . jum...

Betulkah wanita untung ? Untung sebab ... Tnegah tidur malaikat masih mencatat dosa kita . Berkali-kali sebab ramai yang sedang tengok gambar kita tak tutup aurat Beruntungg sangat ,.. NAUZUBILLAH ..

imam hassan al basri

Awak dah komen ? Ok NIL balas

5 Cute visitor

Komen Lah awak , kENYIT mata ^_^

Find us on Facebook

Popular Posts

LIKE NH FANPAGE