USAHAWAN MUDA BERUSIA 20 TAHUN YANG BERJAYA - NILAM HIMAWARI

Breaking

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Thursday, April 2

USAHAWAN MUDA BERUSIA 20 TAHUN YANG BERJAYA

Assalamualaikum :) Bismillahhirrahmanirrahim wahai sahabat Nil tersayang


Hasil carian imej untuk usahwan muda

Tak ku sangka tak ku duga Umur sama dengan Nil .. Facebook beliau wali semerah padi. Masih muda sebaya dengan Nil namun rezeki ALLAH dan juga usaha masing-masing membuahkan hasil pada diri sendiri.. 

Kelebihan orang masing-masing jadi Nil rasa bertuah dapat mengenali beliau. Dapat mendengar segala cerita beliau..bermula daripada kejayaan yang beliau kecapi sekarang .. Alhamdulillah beliau dah dapat jadikan impian beliau kenyataan .

Betullah Impian itu tak salah.. Sebab kalau kita selalu sebut dan angankan walaupun dari sudut hati yang paling dalam.. suatu hari tak mustahil kita daki dan hadapi segala dugaan untuk kecapi sebuah angan-angan.

Nil dulu Pon berangan je nak jadi penulis blog yang hebat . Tapi wlaaupun tak hebat mana syukur ramai yang Nil kenal daripada dunia blog . InsyaALLAH .
Jangan jadikan impian itu sebagai angan2 semata-mata . Suatu hari kita kecapi dnegan minat kita. Sesuatu atau sesebuah angan-angan yang jadi kenyataan adalah dengan usaha dan minat kita.
Demi minat kita sanggup renangi cehhh.
Kolam mana pulak nak berenang !! Hhaha

Ok dah -dah bebel k cik Nilam.. Sini kenali abang hensem kita ni .. Jaga jaga dengan mata tu nanti terpikat . Terpikat p la takle bahahaha . ada link facebook tu

Nil dah temu ramah si angah ni .. Jum kita baca mengenai beliau.


nama : muhammad kamaruzaman ariff b.mohd jamal 
kelahiran : kedah darul aman 
umur : 19 tahun
 nickname : angah/along/wali
 pekerjaan : international business consultant / part time artist / biz man

"usaha tangga kejayaan".betullah kata hikmat ini kerana tanpa usaha tidak akan ada kejayaan yang pasti.saya akan menceritakan tentang usaha seorang anak muda dalam mengejar impiannya menjadi seoarng usahawan muda,..beliau adalah WALI SEMERAH PADI atau nama sebenarnya MUHAMMAD KAMARUZAMAN ARIFF BIN MOHD JAMAL lebih mesra disapa sebagai angah oleh teman temannya.pada usia beliau 19 tahun,beliau sudah dapat menikmati kehidupan selesa sebagai usahawan muda dalam pelbagai bidang perniagaan.pemilik syarikat BERANI KAYA GLOBAL NETWORK ini juga menceritakan perjalanan hidup beliau sehingga berjaya memiliki syarikat yang semakin berkembang pesat dan maju ini.


Bermula pada usianya 17 tahun selepas menamatkan pengajian spmnya didalam bidang pengurusan perniagaan beliau telah pun diamanahkan oleh ibunda beliau Puan Noor azizah binti saad dan ayahanda beliau Tuan Mohd jamal bin isa juga seorang usahawan dan usahawanita dalam bidang industri pemakanan lebih 32 tahun untuk menguruskan cawangan butik pengantin mereka di sekitar sungai petani.Pada usia yang muda banyak cabaran yang dihadapi oleh beliau apabila terpaksa menghentikan perniagaan beliau kerana ditawarkan ke ipt di perak darul ridzuan.Dengan berat hati beliau pergi meninggalkan perniagaan beliau.Beliau menyambung pengajian didalam diploma kaunseling islami dimana beliau hanya sempat menghabiskan 2 semester di ipt tersebut.Akibat dari kekangan waktu untuk menguruskan perniagaan maka beliau terpaksa menamatkan pengajian lebih awal.
detik2 yang tidak dapat dilupakan apabila beliau menceritakan bagaimana beliau menubuhkan syarikat beliau bermodalkan mulut dan tenaga beliau sahaja."satu malam sedang saya baring saya terfikir tentang masa depan saya akan datang maka saya tekad untuk menubuhkan sebuah syarikat apa pun terjadi maka pada pukul 5 pagi 1 ramadhan 2014 saya memulakan operasi perniagaan saya dengan mempromosikan di fb da alhamdulillah pelanggan pertama kami datang dan menempah khidmat dari saya.dari situ bermula lah perniagaan saya berkembang maju" tambah beliau kejayaan tidak akan dapat diraih jika tidak kerna restu dari ibu dan bapa beliau.Benarlah sabda nabi Muhammad s.a.w "restu Allah terletak kpda restu ibu bapa dan murka allah terletak pada murka ibubapa".Alhamdulillah syarikat kami walaupun baru berusia kurang dari 6 bulan kami telah berjaya meluaskan industri produk kami..

kesusahan dan kepayahan yang dilalui pasti tidak akan dapat beliau lupakan sehingga sekarang kerana disebabkan kesusahan beliau meraih kejayaan.

beliau selalu mengamalkan prinsip diri "berjihad ke jalan Allah" jihad ke jalan Allah boleh dilihat dari pelbagai aspek salah satunya jihad ekonomi islam.sepertimana yg kita tahu di negara ini golongan yang paling rendah dalam sektor pekerjaan adalah islam maka disebabkan niat ingin membantu maka syarikat Beranikaya global network dalam proses menubuhkan beranikaya global charity dimana ianya akan memberi peluang kepada golongan miskin untuk hidup senang seperti bangsa lain.
Jangan Klik bahaya

haha...nama penuh muhammad kamaruzaman ariff b mohd jamal umur 19 tahun. 18 april 1995 sungai petani kedah darul aman ceo and founder of berani kaya global network


Hensem kan ? Haa bawah ni adalah produk keluaran beliau.. Tu ada wassap . emm Boleh la... Pm Pm..





ni gmbar produk...sape² nak jadi agent boleh whatapps angah 014-7463740

Macam sedap je.. ANgah belanja 1 hahaha ! :)

Terjah beliau !!!

Dengar-dengar beliau akan ke ruangan DOT COM UTUSAN MALAYSIA.
InsyaALLAH ada rezeki ... Kita dapat lah Intai :)
Femes Lagi lepas ni Terlajak larissss laaa
Giliran siapakah selepas ini

No comments:

Post Top Ad

Responsive Ads Here