Kunyit Boleh Cantikkan Kulit Muka, Halus Cerah Sawo Matang Glowing dan Hilang Jeragat - NILAM HIMAWARI

Breaking

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Friday, May 22

Kunyit Boleh Cantikkan Kulit Muka, Halus Cerah Sawo Matang Glowing dan Hilang Jeragat

Assalamualaikum :) Bismillahhirrahmanirrahim

Korang tahu tak tentang ni ? Ada yang tahu . Nil pernah dengar seorang blogger ni pun amalkan benda ni , disebabkan itulah cantik. flawless je kulit beliau. Memang best la. Dulu Nil pon buat benda ni , kalau sebelum ni Nil campur bedak sejuk dengan kunyit,. Tapi Blogger sorang yang cun ni . Jap Nil tunjukk sikit siapa beliau yang beri petua bahawa kunyit dapat cantikkan kulit selain buat kulit agak kekuningan. Beliau pulak putih memang terbaik la...



Boleh baca apa yang beliau kongsikan


Serbuk kunyit boleh diguna­kan dengan dicampur sedikit dengan air dan disapu pada wajah bagi membantu kulit lebih bercahaya, selain mengurangkan masalah tompokan pigmen seterusnya meratakan warna kulit. 


Penggunaan kunyit mudah dan murah kerana ia boleh dibuat di rumah saja, antaranya dengan mencampurkan serbuk kunyit dengan sedikit jus limau nipis atau timun dan disapu ke seluruh wajah. 

Sapuan berkenaan perlu dibiarkan beberapa minit pada wajah sebelum dicuci dan penggunaan kunyit secara berterusan mampu membuatkan kulit wajah lebih berseri-seri. 


Kehadiran bulu roma yang banyak di wajah serta tubuh juga mungkin menyebabkan seseorang itu hilang keyakinan diri tetapi sapuan kunyit dapat membantu mengurangkan masalah berkenaan. 


Kesan terbakar pada kulit juga lebih lega dengan sapuan serbuk kunyit bersama aloe vera, seterusnya memberi pelbagai faedah lain. 

Nil sebelum ni pon mencuba bila tengok kulit beliau dan skoden rahsia beliau. Perghhh disebabkan ini ja ? Gempakkan . Apa tunggu lagii...

Sampaikan wujudnya krim kunyit ? Hebat la kunyit ni



Copy je boleh , cuma creditkan pada Link Blog ini ya :)

1 comment:

Gadis Shoot said...

Wahhh wahhh !! hehe

Post Top Ad

Responsive Ads Here