Thursday, May 14

MENGAMALKAN KUNYIT ASAM MURAH , SEDAP DAN CANTIK !

Assalamualaikum :) Bismillahhirrahmanirrahim

Nil selalu beli kunyit asam ni dah lah murah dekat kedai jamu. Kat tempat nil ni ada sebuah kedai Bombay namanya.. Tak payah dah pergi india dekat sini pon ada bombay tahu tak ?! Haa beli kat situ macam macam ada. Last-last nampak asam kunyit terus beli. Selalu beli warna hijau tu. Tapi lupa nak tanya yang dah kahwin minum hijau tu. Nil baru tukar minum Orange.. Tak sedap sangat . yang hijau lagi sedap sebab manis. Maybe sebab asam kunyit untuk anak dara macam Nil boleh la minum orange. Tu yang tak sedap. Fikir positif anak dara kena usaha tu bagi kurang gula.. agak kuat sikit rasa asam kunyit tu. Hahhak..

Apa asam kunyit tu ? mesti tak pernah lihat,. Ada yang pernah tengok asam kunyit ni. Silap Kunyit Asam. Tak kesahlah bhahahah! Main tibai je.



Amboi ada kode barang lagi. Tu ambil dekat google je. Bateri Nikon takde nak snap hahaha ! nak tunjuk yang depan tu anak dara boleh minum. Yang belakang tu sesuai untuk dah kahwin. Dah la sedap .. Manis .. Minum dengan ais lagi.. perghhhhh ! memang selalu beli.. Dah la murah . Kalau nak order boleh la... kat Nil. better beli sendiri sebab kalau nak beli t pos laju lagi. kalau nak oerder banyak la... Ye :) tak rugi... 





Dekat laman google. Orang Malaysia jarang update tentang ni. Sebab jamu lebih terkenal dari indonesia. Ha... mereka suka amalkan kunyit asam ni. Jadi Jum lah kita jadi macam diorang lebih cantik anggun. 

Nil cari manfaat dan fakta kunyit asam ni pon dari mereka.. Jum baca, Betoll ! Nil sendiri pon minum.. Malas lah nak beli kapsul dan macam-macam. Memang la nak cantik tapi kesan last last tak tahu. JADI better ambil yang yakin semua betkhasiat tanpa bahan kimia... !! Buat sendiri pon boleh :)

Mengontrol berat badan
Penyebab tidak terkontrolnya berat badan karena nafsu makan yang berlebihan sehingga mendorong anda untuk selalu menikmati makanan seperti mengemil. Dengan meminum Jamu kunyit asam ini nafsu makan anda akan lebih terkendali sehingga anda tidak akan makan berlebihan lagi.

Khasiat Jamu Kunyit Asam Bagi Wanita

a. Siklus darah saat haid menjadi lebih lancara
Banyak wanita yang telah membuktikan khasiat kunyi asam ini, mereka yang mengkonsumsi jamu ini secara rutin apa lagi jika di kombinasikan dengan sirih (kunyit asem sirih) jamu ini akan menjadi obat alami yang mempu menghilangkan nyeri haid dan keputihan.

b. Warna kulit menjadi lebih cerah dan bersih
Kunyit mampu menetralisir racun di dalam tubuh anda. Tubuh yang sehat dan bersih dariracun akan berdampak positifpada kulit, kulit menjadi lebih sehat dan bersih dari kotoran.

c. Mengurangi lemak di dalam tubuh
Jika anda menginginkan tubuh yang ediallangsing proposional anda dapatmengkonsumsi jamu kunyit asam ini dirumah, kandungan kurkumin dalam kunyit dapat mengurangi lemak yang terdapat di dalam tubuh dan mengendalikan berat badan. Ini cocok buat anda yang sedang menjalani diet.

d.Memperlambat Proses Penuaan 
Kandungan antioksidan jamu kunyit asam ini dapat membantu dalam proses peremajaan kulit sehingga sel kulit menjadi segar kembali.

Ada juga yang menyebutkan bahwa dengan mengkonsumsi ramuan atau jamu kunyit asam ini dapat mengecilkan perut yang buncit danpa melakukan olah raga. Asalkan mau mengkonsumsinya secara teratur. Saya jelaskan kembali bahwa informasi ini di dapat berdasarkan ucapan nenek moyang kita dan para wanita yang telah membuktikan manfaat kunyit asam. 

Diatas kita sudah mengerti Khasiat dari Jamu Kunyit Asam  nah sekarang kita kan belajar bagaimana cara membuat jamu kunyit asam, simak langkah di bawah ini :

20 comments:

Hawa Suib said...

Sis . kat mana ada jual jamu ni ye? Sy nk beli..

Kane Ng said...

Harga sekotak di Malaysia berapa ringgit.

Nilam syapina said...

RASANYA dalam 3 atau rm5 ha....
selalu kedai jamu atau kedai mekap

clah88 said...

kt mana boleh dapat jamu ni secara borong? ada contact or pape x? terima kasih

Nilam syapina said...

jamu ni selalu dekat kedai indon atau kedai tradisional atau kedai kosmetik..
kena search cari hehe

Narnia & Prince Aslan said...

Sy pun minum haritu,mase nk period sbb perut kembung,pengasuh yg recommend.. Mmg lancar la period x sakit pinggang langsung,x mcm selalu..tp g kedai jamu asyik habis stok je,xtau mana lagi nk cari..rasa pun sedap mcm air asam boi

Narnia & Prince Aslan said...

Sy pun minum haritu,mase nk period sbb perut kembung,pengasuh yg recommend.. Mmg lancar la period x sakit pinggang langsung,x mcm selalu..tp g kedai jamu asyik habis stok je,xtau mana lagi nk cari..rasa pun sedap mcm air asam boi

Suzyyana Sulaiman said...

Salam. Sy buat jamu asam kunyit. Whatsapp sy 016 3888852

Nilam syapina said...

@Hawa Suib

selalunya dekat kedai jamu,. kedai indon

Nilam syapina said...

@Kane Ng

dalam RM5 kot hehee

Nilam syapina said...

@clah88

cuba tengok last komen.. kak tu jual

Nilam syapina said...

@Suzyyana Sulaiman

wslm.. ye ke kak boleh diorg order

Kyla said...

Saya jual jamu air kunyit juga... Whatapp 0166166490... Rasa sgt sedap spt jus.. Terbukti keberkesanannya utk masalah dalaman

Kyla said...

Saya jual jamu air kunyit juga... Whatapp 0166166490... Rasa sgt sedap spt jus.. Terbukti keberkesanannya utk masalah dalaman

wanie nur said...

Nak mnta sis tlg belikan blh tak? Whatsap saya 011+10737248.yq

Nilam Himawari said...

@Kyla

terima kasih

Nilam Himawari said...

@wanie nur
Ok noted

Unknown said...

Nk beli kat mne ye? Spupu bru pregnt lps amalkan jus ni..sy nk borong,anyone??

Nilam Himawari said...

@Unknown

selalu kedai jamu je. saya cuba dapatkan

Anonymous said...

saya mengamalkan jamu asam kunyit saya juga menjualnya boleh watsap sy 0129305898

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...