Thursday, May 21

Putihkan Badan Dan wajah tanpa produk kimia Secara tradisional

Assalamualaikum :) Bismillahhirrahmanirrahim


Bila zaman semakin moden , semua orang berlumba lumba nak senang nak cantik. Jual itu ini dengan slambur dan hanya fikirkan duit semata mata. Tahukah anda sekiranya kita jual dan pada ubat itu mengatakan yang kesannya serta merta walhal sebenarnya tidak langsung berkesan atau sebaliknya. Sakit atau apa apa yang memudaratkan. Kita sudah termasuk dalam kancah dosa, Dosa menipu 1 hal,.. dosa menganiaya orang melalui kata kata kita. Dan sebenarnya tidak. Ada yang makan jadi sakit.. sampaikan memudaratkan kesihatan sehingga boleh membawa maut. Nak kah kita sama sama bersubahat. Sepatutnya yang jual tu try untuk diri sendiri dulu. Jangan letak testimoni orang lain. Hati hati dalam perniagaan.


Adakah Nil cakap ni nak jatuhkan orang lain. Bukan ! sebab ada tertulis tergolong dalam dosa. Jahatkah Nil sampaikan Nil cuba untuk bantu supaya kita berniaga dengan ikhlas ?

9 DOSA BESAR DALAM PERNIAGAAN
1. Berniaga kerana hendak kaya.
2. Tidak mengutamakan pelanggan.
3. Tiada proses pemasaran yang berterusan.
4. Tiada kredibiliti Dalam perniagaan.
5. Berniaga bukan kerana 'passion'.
6. Tiada produk / perkhidmatan Dalam perniagaan.
7. Tidak tahu potensi perniagaan sendiri.
8. Berniaga sekadar cukup makan.
9. Tidak Ada VISI Dalam perniagaan.

Bacalah dengan baik ...







Perkara yang diharamkan dalam perniagaan

Baca di sini 
READ MORE : 


1.      Yogurt Untuk Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh:

Bahan alami pertama yang berguna untuk memutihkan kulit wajah dan kulit tubuh adalah yogurt. Yogurt terbukti dapat menghaluskan dan mempertahankan kelambaban kulit. Haluskan yogurt menggunakan blender, lalu tambahkan sedikit madu, setelah itu oleskan pada kulit wajah. Tunggu sekitar 10 menit, lalu bilas dengan air bersih. Krim yang terbuat dar yogurt akan bekerja mengangkat sel-sel kulit mati, membuat kulit wajah telihat lebih putih, bersih dan sehat.

2.      Susu Untuk Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh:

Mandi susu terbukti bermanfaat untuk menjaga kecantikan dan kesehatan kulit. Selain mandi susu, Anda dapat menggunakan susu untuk membasuh muka, terutama bagi Anda yang berpikir bahwa mandi susu adalah aktifitas yang merepotkan. Susu diketahui mengandung zat-zat alami yang dapat mencegah dan menghilangkan bintik hitam pada wajah dan mencerahkan warna kulit. Penggunaan untuk menjaga kecantikan dan kesehatan kulit adalah dengan cara menuangkannya pada kain bersih yang akan digunakan untuk membersihkan wajah. Kandungan zat alami pada susu akan membantu mengangkat sel kulit mati dan membuat kulit wajah telihat lebih putih, bersih dan sehat.

3.      Alpukat Untuk Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh:

Selain sering dikonsumsi sebagai buah yang lezat dan sehat, alpukat juga dapat digunakan untuk mencerahkan dan menghaluskan kulit wajah. Gunakan krim yang terbuat dari alpukat yang sudah dihaluskan menggunakan blender, oleskan pada wajah selama kurang lebih 15 menit, setelah itu cuci bersih wajah Anda menggunakan air hangat, terakhir bersihkan kembali wajah Anda menggunakan air dingin agar pori-pori kulit wajah kembali halus.

4.      Jeruk Nipis dan Putih Telur Untuk Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh:

Putih telur diketahui dapat mengencangkan, mencerahkan dan memutihkan warna kulit. Campurkan putih telur dan air perasan jeruk nipis, lalu gunakan sebagai masker yang dioleskan pada wajah, tunggu sampai mengering selama 5 – 10 menit, setelah itu basuh wajah Anda menggunakan air dingin. Hasil yang optimal dapat Anda rasakan setelah beberapa kali melakukan perawatan menggunakan ramuan yang terbuat dari campuran putih telur dan air perasan jeruk nipis.

5.      Tomat Untuk Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh:

Mungkin Anda tidak tidak mengetahui bahwa banyak kosmetik wajah yang menggunakan ekstrak tomat dalam pembuatannya. Hal tersebut dilakukan karena tomat diketahui mengandung vitamin C yang terbukti berfungsi sebagai pemutih kulit. Bagi Anda yang ingin menggunakan tomat untuk memutihkan wajah, ambillah 2 butir tomat, lalu haluskan menggunakan blender. Tambahkan beberapa tetes air perasan jeruk lemon, lalu oleskan masker tomat tersebut pada wajah dan leher. Anda dapat menggunakan kuas halus agar lebih mudah melakukannya. Diamkan selama kurang lebih 15 menit dan bilas sampai bersih. Lakukan cara tersebut paling sedikit seminggu sekali. Hasil yang optimal Akan Anda peroleh setelah beberapa kali menggunakan bahan alami tersebut.

6.      Pepaya Untuk Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh:

Diantara bauh-buahan yang sudah disebutkan di atas, pepaya juga dapat dimanfaatkan untuk mencerahkan dan menghaluskan kulit wajah dan tubuh Anda. Pepaya hijau diketahui mengandung enzim papain, bermanfaat untuk memutihkan kulit. Caranya penggunaan pepaya untuk memutihkan dan menghaluskan wajah adalah dengan menggunakan campuran pepaya hijau dan pepaya matang yang dihaluskan. Oleskan campuran tersebut pada kulit wajah Anda, biarkan selama kurang lebih 15 menit, lalu bilas sampai bersih. Khusus pada penggunaan papaya sebagai bahan alami untuk memutihkan wajah dapat dilakukan setiap hari agar diperoleh hasil yang optimal.

7.      Paprika atau Lada Manis Untuk Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh:

Paprika atau lada manis merupakan bahan alami yang baik untuk digunakan pada wajah. Penggunaan paprika untuk memutihkan wajah dilakukan dengan facial yang dibuat dari bahan dasar paprika, dimana masker yang terbuat dari paprika tersebut dapat memperlancar sirkulasi darah pada wajah. Untuk membuat masker paprika, Anda dapat menggunakan paprika hijau atau paprika merah yang diblender sampai halus. Oleskan paprika yang sudah diblender tersebut pada wajah, biarkan selama kurang lebih 15 menit. Setelah 15 menit, bersihkan wajah menggunakan air dingin. Krim yang terbuat dari paprika tersebut akan secara alami mengangkat sel-sel kulit mati pada wajah, selain itu wajah akan telihat lebih putih, bersih dan sehat sesuai keinginan Anda.
Cara-cara di atas merupakan cara alami memutihkan kulit menggunakan bahan tradisional yang  tentunya aman digunakan. Semoga tips 7 Cara Alami Memutihkan Kulit Wajah dan Tubuh tersebut  bermanfaat untuk Anda dan mampu membuat kulit wajah dan tubuh Anda terlihat lebih putih, segar dan sehat.

Yang Nil dapat semua dalam tatacara orang Indon,. Diorang memang selalu guna rawatan tradisional lambat asal selamat. Tanpa produk yang cepat tapi kita tk tahu apa dah jadi dalam oragan dalaman kita. Macam clorox. Bahyaa. kalau luar putih. DALAM organ macam mana ? Takut juga

Nak baca malaysia punya .. sini credit to

http://siraplimau.com/cara-memutihkan-kulit-secara-semulajadi/



5 comments:

Azura Aziz said...

hmmmmm, mcm2 cara org nak cantikkan..

salam kenal and tq yer singgah di blog Alycia ;)

Amira Zura said...

Sayang kan teman wanita anda?. Mahukan teman wanita anda mempunyai bentuk badan menawan?. Payudara besar dan anjal. Punggung yang gebu dan montok?. Jangan bertangguh lagi. Hubungi kami. Layari web kami untuk info. kami sedia membantu.

[KETAHUI LEBIH LANJUT BAGAIMANA BESARKAN PAYUDARA ANDA]

Z'aqueno Skin said...

PERHATIAN!!!!! PERHATIAN!!!!!!!
nak kulit GLOWING dan PUTIH GEBU seluruh badan?
nak jadi yang paling MENAWAN di kalangan kawan dan rakan sekerja?
nak produk yang JANJI BERKESAN tanpa kesan sampingan?

cubalah zettawhite whitening kapsul dari Taiwan!!
inilah rahsia kulit artis Taiwan begitu putih dan cerah!!!
inilah peluang anda memiliki kulit yang serupa artis!!

Mengapa zettawhite?
<3 capros dari Phyllanthus emblica (US whitening Patent 6124268、6290996、6235721、6362167、6649150、8206757、EP 1465589 B1) : sudah ada research paper mengesah ia ada whitening effect . Memutihkan badan dengan mengurangkan melanin
<3 revasterol: anti-penuaan
<3 ceramide: membaiki cell, mengurangkan flek hitam, melembapkan kulit
<3 l-cysteine:mengambil tempat dlm proses pembentukan l-glutathione. Ia juga mengurangkan jeragat, pigmentasi
<3 coq10 (US7910340、DE60225478、EP1466983、RU2298035、AU2002357526、CA2471763、JP5074287、CN100523205、I349039 skin patent): dari kilang kanebo, japan yang adalah kilang penghasilan coq10 terbesar di dunia dan mempunyai pengalaman dlm hasilan coq10 selama 40 tahun yang menghasil 100% natural coq10, bukan sintetik. Sudah ada research ia dpt mengurangkan kedut.
<3 bioperine (US Patent 5536506 ; 5744161; 5972382 ; 6054585;、JP3953513、CA224746,EP0810868): meninggikan absorption semua content lain, biar semua yang dimakan berefektif & X dibazir!!
nak order?
pm page: https://www.facebook.com/Zaqueno-Skin-1698193270483766/?ref=bookmarks
>> direct link ke pm: https://www.facebook.com/messages/1698193270483766/
atau whatsapp 010-840 9080
>>direct link ke whatsapp: https://api.whatsapp.com/send?phone=60108409080
atau wechat: zaqueno

Nilam Himawari said...

@Z'aqueno Skinterima kasih

Nilam Himawari said...

@Azura Azizitulh mcm2 heheh sama2 awk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...